Ustawa o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej już obowiązuje!

Wczoraj, 25 listopada 2018 r., weszła w życie ustawa o zarządzie sukcesyjnym, co oznacza, że już teraz możecie ustanawiać zarządcę sukcesyjnego dla swoich przedsiębiorstw i zabezpieczyć ich dalszy byt.

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygotowało z tej okazji specjalny poradnik dotyczący zarządu sukcesyjnego. Gorąco polecam jego lekturę, tym bardziej, że zawiera również przykładowe wzory niektórych pism, np. oświadczenie o powołaniu zarządcy sukcesyjnego oraz o rezygnacji z tej funkcji, a także porozumienie o kontynuowaniu stosunku pracy.

Osoby zainteresowane zapraszam również na jutrzejsze spotkanie networkingowe, podczas którego będę omawiał zmiany przepisów prawa na korzyść przedsiębiorców, w tym dotyczące zarządu sukcesyjnego. Więcej informacji znaleźć można na stronie.

edyta-stark
Podobne artykuły

2 Komentarze do tego wpisu post

  1. Marek pisze:

    W komentarzach do ustawy podkreślane są powszechnie korzyści dla przedsiębiorców które
    wprowadza ustawa. Jednak istnieję bardzo duża grupa przedsiębiorców “samozatrudnionych”
    posiadająca w majątku firmy “nic” albo tylko np. samochód osobowy . Przed wejściem ustawy zobowiązania VAT i PIT oraz NIP przedsiębiorcy znikały, likwidacja takiej firmy była prosta i bezproblemowa a samochód dziedziczyła rodzina.
    Jak obecnie po wejściu ustawy o zarządzie sukcesyjnym będzie wyglądała sytuacja takiego
    przedsiębiorstwa – szczególnie w aspekcie zobowiązań podatkowych ?

    • Edyta Stark pisze:

      Marek, ustanowienie zarządu sukcesyjnego jest dobrowolne. Jeśli nie skorzystasz z możliwości ustanowienia zarządcy sukcesyjnego, ani Twoi spadkobiercy nie ustanowią go po Twojej śmierci, nic się nie zmieni.

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Zapraszam do subskrypcji bloga


Administratorem Twoich danych osobowych stanie się Sienkiewicz i Zamroch Radcowie prawni sp.p. (ul. Warszawska 4/3, 87-100 Toruń). Twoje dane osobowe będą przez nas przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość. Szanuję Twoją prywatność – Twoje dane nie będą przekazywane do innych podmiotów, za wyjątkiem podmiotu obsługującego niniejszy formularz oraz naszą pocztę e-mail.

W każdym czasie możesz się również zwrócić do Kancelarii z żądaniem sprostowania, usunięcia swoich danych, sprzeciwu wobec przetwarzania, przeniesienia do innego podmiotu lub ograniczenia ich przetwarzania – wystarczy, że napiszesz wiadomość na adres: radcowie@radcowie.biz. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia ogólnego o przetwarzaniu danych osobowych (RODO). Jeżeli według Ciebie Twoje dane są przetwarzane nieprawidłowo, masz prawo złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.